From 1 - 10 / 266
  • Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin avoin WFS on WFS-rajapintapalvelu, jonka kautta on saatavilla seuraavat karttatasot (suluissa tekninen nimi): Johdot ja putkilinjat (johdot_ja_linjat_v) Rantarakenteet (rantarakenteet_v) Suomen valtakunnanraja merellä (Ahti_Limit_L) Talousvyöhyke (ExclusiveEconomicZone_A) Talousvyöhykkeen ulkoraja (ExclusiveEconomicZone_L) Sisäisten aluevesien ulkoraja (StraightTerritorialSeaBaseline_L) Aluemeren ulkoraja (TerritorialSeaArea_L) Aluemeri (TerritorialSeaArea_A) Sulut ja kanavat (alue) (sulut_a) Sulut ja kanavat (viiva) (sulut_v) Luotsinkohtauspaikka (PilotBoardingPlace_P) Radioilmoituspiste (Rdocal_P) Ilmoittautumislinja (Rdocal_L) VTS-alue (VTSArea_A) Palvelu perustuu Traficomin ylläpitämiin merikartta-aineistoihin. Palvelun käyttö on maksutonta eikä vaadi autentikointia eli tunnistautumista käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla.

  • Aineisto sisältää Joensuun kaupungin alueella olevat pyöräilyyn tarkoitetut väylät. Taso päivittyy automaattisesti kuntatietojärjestelmästä, ja se on katseltavissa Joensuun kaupungin Oskari-karttapalvelussa (oskari.joensuu.fi).

  • Lorry parking areas located along the E18 road. The data is provided in Esri Shapefile format, using the ETRS-TM35FIN coordinate system. The data is maintained by the Finnish Transport Infrastructure Agency (Väylävirasto) and is compiled from information available in the Road Register/Velho and Digiroad information systems.

  • Turun kaupunkiseudun asukassaavutettavuus polkupyörällä kevyen liikenteen verkkoa sekä tie- ja verkkoa pitkin. Saavutettavuus on laskettu eksponenttimuotoisena etäisyysfunktiona keskimääräisestä matkan pituudesta painotettuna väestötiheydellä. Analyysi on tehty OpenStreetMap-tieverkkoa ja yhdyskuntarakenteen seurantajärjestelmän (YKR) vuoden 2011 ruutuaineistoa hyväksikäyttäen. Tieverkolle on määritelty väylätyyppikohtaiset nopeudet ja ruutuaineistosta on haettu väestöntiheys.

  • Turun kaupunkiseudun työpaikkasaavutettavuus polkupyörällä kevyen liikenteen verkkoa sekä tie- ja katuverkkoa pitkin. Saavutettavuus on laskettu eksponenttimuotoisena etäisyysfunktiona keskimääräisestä matkan pituudesta painotettuna työpaikkojen määrällä. Analyysi on tehty OpenStreetMap-tieverkkoa ja yhdyskuntarakenteen seurantajärjestelmän (YKR) vuoden 2011 ruutuaineistoa hyväksikäyttäen. Tieverkolle on määritelty väylätyyppikohtaiset nopeudet ja ruutuaineistosta on haettu työpaikkojen määrä.

  • Aineistossa on esitetty Suomen tieverkolla olevat eritasoliittymät ja se on luotu Suomen Väylissä olevaa teemakarttaa "Eritasoliittymät ja nollapisteet" varten. Aineisto ei ole automaattisen päivityksen piirissä ja sitä päivitetään tarvittaessa.

  • Aineistossa on liikennemerkein etuajo-oikeutetut seutu- ja yhdystiet. Aineisto on ollut käytössä Väyläviraston Etuajo-oikeutetut tiet -karttapalvelussa, joka poistui käytöstä vuoden 2022 lopussa. Aineisto on päivitetty kesäkuussa 2021. Etuajo-oikeutetuksi tieksi merkitseminen ei tarkoita sitä, että muut tiet voisivat sisältää tasa-arvoisia risteyksiä. Sellaisia ei ole maanteillä. Merkintä takaa sen, että pidemmällä matkalla tie ei ole alisteinen toisen maantien suhteen ja toisaalta sisältää ajoradalle pysäköimisen kiellon, mikä sisältyy myös B1-liikennemerkkiin. Aineisto ei ole Velho-järjestelmästä.

  • Kohdeluokassa mallinnetaan koko verkon kattavasti nopeusrajoituksia. Kohdeluokka sisältää nopeusrajoitukset sekä talvi- ja pimeänajan nopeusrajoitukset. Tieto on pakollinen valtion maanteillä ja rampeilla. Kohdeluokka on ei versioituva kohdeluokka. Tietoja historioidaan huomioiden nopeusrajoitustyyppi. Kattaa kaikki valtion omistamat tieosuudet. Kohdeluokan tieto perustuu nopeusrajoituspäätöksiin sekä liikennemerkkeihin. Kohdeluokka kuvaa nopeusrajoitusta maastossa (liikennemerkkien mukaista nopeusrajoitusta).

  • Turun kaupunkiseudun asukassaavutettavuus kävellen kevyen liikenteen verkkoa sekä tie- ja katuverkkoa pitkin. Saavutettavuus on laskettu eksponenttimuotoisena etäisyysfunktiona keskimääräisestä matkan pituudesta painotettuna väestötiheydellä. Analyysi on tehty OpenStreetMap-tieverkkoa ja yhdyskuntarakenteen seurantajärjestelmän (YKR) vuoden 2011 ruutuaineistoa hyväksikäyttäen. Tieverkolle on määritelty väylätyyppikohtaiset nopeudet ja ruutuaineistosta on haettu väestöntiheys.

  • Metatietodokumentissa on esitelty Väyläviraston karttapalvelun "Valtakunnallinen ja seudullinen pyörätieverkko" aineistot. Karttapalvelussa on kolme aineistoa: - Seudulliset pyörätieverkot - Valtakunnallinen pyöräilyverkko - EuroVelo-reitti Seudulliset pyörätieverkot sisältävät olemassa olevia yhteyksiä sekä yhteystarpeita, joita kaupunkiseuduilla on. Lisäksi aineisto on luokiteltu sen perusteella, onko kyseessä pääreitti vai aluereitti. Pääreitit yhdistävät pyöräliikenteen saavutettavuusalueella olevan aluekeskuksen kaupunkikeskukseen. Aluereitit yhdistävät paikalliskeskuksen tai toimintoalueen kaupunkikeskukseen tai aluekeskukseen tai näihin johtavaan pääreittiin. Aineisto on alun perin luotu vuonna 2020 osana Väyläviraston julkaisua "Pyöräteiden toiminnallisen luokittelun kartoitus Suomessa". Aineisto noudattaa tietomalliltaan Digiroadin tietomallia ja sen ylläpito tulee siirtymään todennäköisesti Digiroadille osaksi KÄPY-tietolajia syksyllä 2023. Valtakunnallinen pyöräilyverkko on lineaarisesti referoitu aineisto, jossa esitetään pyöräilyverkko valtion teillä. Aineiston viivat eivät tarkoita sitä, että viivan kohdalla kulkee pyörätie, vaan aineistossa on mukana pyöräväyliä, joissa pyöräliikenne on ohjattu pientareelle. Aineisto noudattaa tietomalliltaan Digiroadin tietomallia ja sen ylläpito tulee siirtymään todennäköisesti Digiroadille osaksi KÄPY-tietolajia syksyllä 2023. EuroVelo-reitti on Euroopan pyöräilyliiton ajama hanke, jossa pyritään saavuttamaan koko Euroopan laajuinen pyöräilyverkosto 12 koko maanosan halkaisevien pyöräilyreittien avulla. Suomen alueella kulkee neljä reittiä, jotka ovat: - Eurovelo 7 Sun Route - EuroVelo 10 Baltic Sea Cycle Route - EuroVelo 11 East Europe Route - EuroVelo 13 Iron Curtain Trail Lisätietoa EuroVelo-reiteistä löydät täältä: https://en.eurovelo.com/ Aineisto noudattaa tietomalliltaan Digiroadin tietomallia ja sen ylläpito tulee siirtymään todennäköisesti Digiroadille osaksi KÄPY-tietolajia syksyllä 2023.