From 1 - 10 / 62
  • This dataset contains points of information describing the location and size of spills of mineral oil observed during aerial surveillance flights by HELCOM Contracting Parties during 1998-2022. The data covers detections from fixed-wing aircraft only. Since 2014 Contracting Parties have also reported spills of other substances and unknown substances. The purpose of the regional aerial surveillance is to detect spills of oil and other harmful substances and thus prevent violations of the existing regulations on prevention of pollution from ships. Such illegal spills are a form of pollution which threatens the marine environment of the Baltic Sea area. Further information on detected spills in the Baltic Sea area and HELCOM aerial surveillance activities can be found at http://www.helcom.fi/baltic-sea-trends/maritime/illegal-spills/ and https://helcom.fi/action-areas/response-to-spills/aerial-surveillance/ The dataset contains the following information: Country Year Spill_ID = A unique code which will enable each individual spill to be individually identified FlightType = The type of flight the detection was made during: National = "N", CEPCO = "C", Super CEPCO = "SC", Tour d’Horizon = “TDH” Date = The date of the detection (dd.mm.yyyy) Time_UTC = The time of the detection in UTC (hh:mm) Wind_speed = The wind speed at the time of the detection (m/s) Wind_direc = The wind direction in degrees at the time of the detection (degrees) Latitude = The latitude of the detection (decimal degrees, WGS84) Longitude = The longitude of the detection (decimal degrees, WGS84) Length__km = The length of the detection (km) Width__km = The width of the detection (km) Area__km2_ = The area of the detection (km2) Spill_cat = Spill/pollution category: Mineral Oil = “Oil", Other Substance = "Other substance" , "Unknown substance" = “Unknown” EstimVol_m = If Spill_cat="Oil", then estimated min. volume of oil spill. Volume of the detection confirmed/observed as mineral oil as calculated using the Bonn Agreement Oil Appearance Code using the lower figure (BAOAC minimum) in m3. Vol_Category = Category of the detection: <0,1m3 = “1”, <0,1-1m3 = “2”, 1-10 m3 = “3”, 10-100 m3 = “4”, >100 m3 = “5” Type_substance = If Spill_cat="Other substance" or "Unknown. Product name or type of OS or GAR substances that could be identified (in case of known polluter, or via visual identification - cf. BAOAC Atlas). - Examples for OS: vegetable oils (palm oil sun flower oil, soya oil etc.), fish oil, molasses, various chemicals (methanol, biodiesels/FAME, toluene, paraffines etc.); Examples of GAR: solid cargo residues (e.g. coal residues), plastics, fish nets, … OR "Unknown" (in case the type of substance could not be identified) Polluter = Type of polluter source: Offshore Installation = “Rig”, Vessel = “Ship”, Other Polluter or source (e.g. land based source) = “Other”, Unknown = “Unknwon” (in case of an “orphan” spill that cannot be linked to a polluter) Remarks = Any additional information to inform on particular situations Description of marine litter sightings

  • Tampereen kaupunki ja Tampereen Infra Oy hakevat vapaaehtoisia pyöräilyagentteja seuraamaan ja kehittämään pyöräväylien talvihoitoa. Tietoaineistosarja sisältää pyöräilyagenttireitit talvikausille 2022-2023 ja 2023-2024. Aineistot päivittyvät tarvittaessa ja täydentyvät vuosittain uusilla reiteillä aina kun pyöräilyagentteja haetaan ja jos reitit muuttuvat. Aineisto sisältää pyöräilyagenttien reitit ja reittien nimet tai numerot. Lisäksi jokaiselle reitille on laskettu kokonaispituus (metreinä). Lisätietoa aiheesta: 2023-2024: https://www.tampere.fi/ajankohtaista/2023/11/13/tampere-etsii-pyorailyagentteja-talvihoidon-arviointiin

  • Aineisto esittää teiden päällysteiden kuntotietoja. Päällysteiden kunto on luokiteltu neljään luokkaan: erittäin huono, huono, tyydyttävä sekä hyvä ja erittäin hyvä. Teiden kuntoluokkatieto esitetään 100 metrin tarkkuudella. Aineisto kattaa Väyläviraston ylläpitämän maantieverkon. Päällysteiden kuntotiedot vastaavat loppuvuoden 2023 tilannetta ja aineistossa on mukana vuoden 2023 aikana kerätyt kuntotiedot sekä kesän 2023 aikana toteutetun päällystysohjelman tiedot.

  • Helsingin seudun ympäristöpalvelut (HSY) kerää vaarallista jätettä Espoossa, Helsingissä, Kirkkonummella ja Vantaalla. Aineisto sisältää vaarallisen jätteen keräyspisteet. Kotitalouksilta vaarallista jätettä otetaan vastaan kaikissa keräyspisteissä ja yrityksiltä Kivikon vaarallisen jätteen asemalla. Tarkemmat tiedot vastaanotettavista jätteistä, hinnoista yms. löytyvät HSY:n nettisivuilta www.hsy.fi. Aineistoa on päivitetty huhtikuussa 2024.

  • Suunniteltujen maalämpökaivojen ja maalämpöalueiden sijainti määritetään lupahakemuksen asemapiirroksesta. Kun kaivot tai alueet ovat valmistuneet saadaan lopullinen sijainti ja ominaisuustiedot rakentajien porausraporteista. Sijainti tallennetaan ETRS-GK24(EPSG:3878) ja ETRS-TM35FIN (EPSG:3067) koordinaattijärjestelmissä. Päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Tuote on avointa aineistoa.

  • Pehmeikköalueet, joilla juna pysähtyy opastimelle

  • KUVAUS: Aineisto sisältää Tampereen ilmastonmuutoksen haavoittuvuusanalyysin 2023-2024 karttoja kohdetietoineen KATTAVUUS: Tampereen kaupunki (osittain vain kantakaupunki ja osittain hieman kuntarajan ylittävä) PÄIVITYS: Aineisto on haavoittuvuusanalyysin poikkileikkaus. YLLÄPITOSOVELLUS: Aineistoa ylläpidetään mm. QGIS-sovelluksella PostgreSQL-tietokannassa ja julkaistaan Geoserver-ohjelmiston kautta Tampereen Oskari -karttapalveluun. KOORDINAATTIJÄRJESTELMÄ: Aineisto tallennetaan ETRS-GK24 (EPSG:3878) GEOMETRIA: Alue, viiva ja piste. SAATAVUUS: Aineisto on katseltavissa Tampereen Oskari -karttapalvelussa. JULKISUUS: Aineisto on julkinen. TIETOSUOJA: Julkisessa aineistossa on huomioitu tietosuoja. KENTÄT: Kentät vaihtelevat tasoittain. Muun muassa tietoja väestöstä, rakennetusta ympäristöstä, hellehaavoittuvuuksista ja tulvahaavoittuvuuksista. AINEISTOSTA VASTAAVA TAHO: Tampereen kaupunki, ilmasto- ja ympäristöpolitiikan yksikkö ja yleiskaavoitus

  • Kaikkien pehmeikkökohteiden tilanne (ei huomioi eri laskentatarkkuutta eri kohteissa).

  • Kohteen stabiliteettilaskelma revision alla. Geometria varmistetaan keilaamalla tai mittamaalla ja maaperätiedot kairaamalla ja/tai näytteenotolla.

  • Kohteen alustavan stabiliteettilaskelman mukainen kokonaisvarmuus sortumista vastaan sallitulla akselipainolla alle 1,5.