From 1 - 10 / 52
  • Imumuuntaja on muuntaja, jonka ensiö on sarjassa ajojohtimen kanssa ja toisio paluujohtimen kanssa ja jonka tarkoitus on pakottaa paluuvirta kulkemaan paluujohtimessa. Imumuuntajasta ilmoitetaan sijainti, tyyppi, tunnus, nimi, valmistaja, arvioitu käyttöönottopäivä, arvioitu käytöstäpoistopäivä ja omistaja. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Välikytkinasema on muu katkaisijoita sisältävä sähköradan kytkinlaitos kuin syöttöasema. Välikytkinasemasta ilmoitetaan sijainti, nimi, tyyppi, aidattu (kyllä, ei, ei tiedossa), omistaja, arvioitu käyttöönottopäivä ja arvioitu käytöstäpoistopäivä. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Vaununlämmitysasema on ratapihalla sijaitseva kiinteä kytkinlaitos lisälaitteineen, jossa sähköradan tai yleisen sähköverkon sähkö muutetaan kalustolle sopivaksi ja siirretään edelleen syöttökeskuksille. Vaununlämmity-sasemasta ilmoitetaan sijainti, tunnus, omistaja, nimi, arvioitu käyttöönottopäivä ja arvioitu käytöstäpoisto-päivä. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Syöttöasema on kytkinlaitos, josta syötetään teho sähköradalle. Syöttöasemasta ilmoitetaan sijainti, nimi, tyyppi, aidattu (kyllä, ei, ei tiedossa), omistaja, arvioitu käyttöönottopäivä ja arvioitu käytöstäpoistopäivä. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Pysäytyslaite on laite, joka kiskoilla ollessaan jää sen ylittävän kalustoyksikön pyöräkerran eteen ja alle ja py-säyttää yksikön pysäytyslaitteen ja kiskon välille muodostuvan kitkan avulla. Pysäytyslaitteesta ilmoitetaan sijainti, valmistusvuosi, nimi, omistaja, arvioitu käyttöönottopäivä ja arvioitu käytöstäpoistopäivä. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Akustoa käytetään pääasiassa varavoimanlähteenä ulkoisen sähköverkon katketessa. Akustosta ilmoitetaan sijainti, nimi, omistaja, avoin/suljettu, käyttöönottopvm, laatu, lisätietoja, malli, takuun voimassaoloaika, telinetyyppi, tyyppi, valmistaja, arvioitu käyttöönottopäivä ja arvioitu käytöstäpoistopäivä. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Ajoneuvotunnistin eli induktiosilmukka on pistemäiseen junan paikantamiseen radan vapaanaolon valvonnassa käytetty laite. Ajoneuvotunnistimesta ilmoitetaan sijainti, valmistusvuosi, nimi, omistaja, arvioitu käyttöönot-topäivä ja arvioitu käytöstäpoistopäivä. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Suurin nopeus kuvaa raiteen suurimman sallitun nopeuden suunnittain kalustokohtaisesti erityyppisille henkilö- ja tavarajunille. Suurimmasta nopeudesta ilmoitetaan sijainti, suunta- ja kalustokohtainen nopeustieto ja no-peusrajoituksen syy (mikäli tiedossa). Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • KUVAUS: "Tampereen kaupungin alueellinen kasvu, maa-alueet" -aineisto kuvaa Tampereen kaupungin historiallista kehitystä vuodesta 1779 alkaen, sisältäen vain maa-alueet. Aineiston polygonien ominaisuustietoina on vuosi, jolloin alue on liitetty sekä kunta/kaupunki, josta alue on liittynyt Tampereeseen. Alueiden pinta-alat on ilmoitettu hehtaareina. Aineisto on julkisesti saatavilla. YLLÄPITO; KOORDINAATTIJÄRJESTELMÄ; PÄIVITYS: Aineistoa ylläpidetään PostGIS-ympäristössä. Aineiston ylläpitäjä on Tampereen kaupunki. Aineiston koordinaattijärjestelmä on ETRS-GK24 (EPSG: 3878). Aineistoa päivitetään tarvittaessa. KENTTIEN KUVAUKSET: id = aluekohteen yksilöivä id-numero aineistossa kunta = kunta, josta alue on liitetty Tampereeseen tila = tila, jonka alueet kunnasta on liitetty Tampereeseen liittämisvuosi = vuosi, jolloin alue on liitetty Tampereeseen pinta-ala = alueen pinta-ala (ha)

  • Tietolajissa esitetään kiskoihin kohdistuvat viat ja havainnot. Vikahavaintojen sijainti esitetään aineistossa kilometrin tarkkuudella ja ne on yleistetty rataverkon ratakilometrien mukaan. Tietolajin lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän kunnossapidon sovellus (RAIKU). Vikahavainnon tyyppi löytyy subtype-kentästä. Jos kohteeseen liittyy tarkentavaa tietoa, tieto löytyy havaintotyyppi-kentästä, joka voi olla myös tyhjä. Mahdollisia vikahavaintoja ja niiden tarkentavia tietoja ovat: - Kiskohavainto --- Kiskonvaellus --- Jatkossovituksen teräsosat --- Jatkosrako --- Eristysjatkoksen eristykset --- Eristysjatkoksen teräsosat - Kiskovika --- Kaarrekiskon kuluneisuus --- Paikallinen kuluneisuus - Ultraäänivika Vikahavainnon tila löytyy status-kentästä, mahdollisia vian tiloja ovat: - 'new' = Vika on uusi, eikä sille ole tehty korjaavia toimenpiteitä - 'in_progress' = Korjaus on aloitettu ja korjaava toimenpide on kohdistettu vikaan - 'done' = Korjaustoimenpide on valmis - 'cancelled' = Peruttu Lisäksi vikahavaintojen kohteet sisältävät seuraavat ominaisuustiedot: - 'uid' = kohteen yksilöivä id-tunnus - 'client_kirjausaika' = Ajankohta, jolloin käyttäjä on tallentanut kirjauksen - 'kirjausaika' = Ajankohta, jolloin kirjaus on tallentunut sovellukseen - 'type' = Havainnon alkuperäisen geometrian tyyppi, voi olla pistemäinen tai viivamainen - 'aloitusaika' = Ajankohta, jolloin vika on havaittu - 'lopetusaika' = Ajankohta, jolloin vika on havaittu - 'muokkausaika' = Viimeisin havainnon muokkausajankohta - 'irrotus_pvm' = Ajankohta, jolloin tieto on haettu lähdejärjestelmästä