From 1 - 10 / 11
  • Tampere-Pori-tasoristeyshanke -karttataso on Väyläviraston Tasoristeyspalvelua varten luotu aineisto, jossa esitetään Tampere-Pori-tasoristeyshankkeessa mukana olevat tasoristeykset. Aineisto päivittyy noin kerran viikossa ja se kattaa koko Suomen rataverkon.

  • Turku-Uusikaupunki-tasoristeyshanke -karttataso on Väyläviraston Tasoristeyspalvelua varten luotu aineisto, jossa esitetään Turku-Uusikaupunki-tasoristeyshankkeessa mukana olevat tasoristeykset. Aineisto päivittyy noin kerran viikossa ja se kattaa koko Suomen rataverkon.

  • Baliisi on JKV-ratalaite, joka lähettää JKV-veturilaitteen antennilta saamallaan energialla muistiinsa ohjelmoidun tai tiedonsiirtokaapelin kautta lähetetyn baliisisanoman JKV-veturilaitteen antennille. Baliisiryhmä on kahden baliisin muodostama kokonaisuus. Baliisiryhmästä ilmoitetaan valmistaja, malli, valmistusvuosi, baliisiryhmän ja baliisien tunnukset, suunta, baliisin ohjausyksikkö ja sen tunnus, käyttötarkoitus, palveluluokka sekä tarkenne. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Aineistossa on esitetty rataverkon tasakilometripisteet. Aineisto kattaa Väyläviraston omistamat rautatiet. Aineiston lähdejärjestelmä on Ratainfratietojen hallintajärjestelmän ratakohteiden hallintasovellus (RATKO).

  • Kertoo päällysteen paksuuden (ei vain kulutuskerroksen) tierakenteessa. Tuotetaan tietoa rakenteellisen kuntoindeksin (RKI) tarpeisiin. Mittaukset tehdään muutaman vuoden välein. Vuosittain karkeasti 25 tkm mittauksia, joista noin puolet PK1+PK2 verkolle ja loput PK3, ei ramppeja tai kävely- ja pyöräteitä. Kohdeluokka ei ole versioituva. Tieto kattaa pääsääntöisesti kolme-, neljä- ja viisinumeroiset tiet, mittausohjelmassa voi olla mukana myös vilkkaampia teitä, jos ne tulkitaan raskaan liikenteen riskiteiksi.

  • Muuttujat kuvaavat päällysteen pituus- ja poikkiprofiilista laskettujen tietojen avulla päällysteen ominaisuusia. Käytetään päällystyskohteiden ohjelmointiin ja kuntotilan seurantaan. Kaikki maantiet mitataan, ei käpyjä. Mittauskierto vaihtelee pk-luokan mukaan, vilkkaat vuosittain, muut noin 2-4 vuoden kierrolla, vuosittain kevät ja kesämittaukset. Vuosittain karkeasti 40 tkm mittauksia. Kohdeluokka on versioituva. Tieto kattaa päällysteyt tiet. Kaistat on visualisoitu Ura maksimi (skanneri) -arvon mukaan erillään toisistaan päällekkäisyyden välttämiseksi, mutta sijainnit eivät vastaa kaistojen todellista sijaintia tai suhdetta toisiinsa. Kuntoluokittelu on suuntaa-antava, eikä joka kohdassa täysin vastaa käytössä olevaa kuntoluokittelua.

  • Kertoo päällysteen pintavaurioihin pohjautuen päällystys- / korjaustarpeessa olevan osuuden määrän per 100 m, käytetään päällystyskohteiden ohjelmointiin ja kuntotilan seurantaan. Mittaukset tehdään maanteillä noin kerran kolmessa vuodessa yli 100 m pitkät (lyhyempiä ei inventoida jolleivat osu ohjelmaan muuten sopivasti), kävely- ja pyörätiellä karkeasti sama mittaussykli, mutta pidempiä kohteita suosien, aivan lyhyimmät jäävät inventoimatta. Vuosittain vaihtuva inventointiohjelma. Vuosittain karkeasti 20 tkm mittauksia. Kohdeluokka ei ole versioituva. Tieto kattaa päällystetyt tiet.

  • Kelirikkoinventointi tuottaa vuosittaisen poikkileikkauksen kelirikkotilanteesta valtion sorateillä manuaalisella visuaaliseen havaintoon perustuvalla inventoinnilla. Tiedoista saadaan runko- ja pintakelirikon vakavuusaste (1-4 asteikolla) tiesoitteeseen sidottuna metrin tarkkuudella. Kertoo soratien kunnosta tien rungon vaurioitumisesta kerättävän tiedon pohjalta, käytetään apuna sorateiden ohjelmoinnissa ja kuntotilan seurannassa. Mittaukset tehdään kerran vuodessa ja ne kattavat koko soratieverkon. Kattavuus on noin 27 tkm vuodessa. Kohdeluokka ei ole versioituva.

  • Ajantasainen nopeusrajoitustieto perustuu Tievelhossa ylläpidettäviin nopeusrajoituspäätöksiin. Aineiston pohjadatan muodostaa tierekisterin tietolajeilta TL168 Nopeusrajoitus ja TL169 Talvinopeusrajoitus Velhoon tuodut tiedot, joita rikastetaan kuukausittain Velhon Nopeusrajoituspäätökset-kohdeluokkaan kirjatuilla nopeusrajoituspäätöksillä, sekä ELY:istä tulevilla korjauspyynnöillä. Aineistossa on mukana myös Taajaman yleisrajoitus (50 km/h) ja Yleisrajoitus (80 km/h) -tieto. Aineistossa esitetään kullakin tieosuudella puolikohtaisesti tällä hetkellä voimassa oleva nopeusrajoitus ja talvinopeusrajoitus. Yksikkö on km/h.

  • Categories  

    Opaskartta on yleistetty karttatuote. Opaskartta-ineistosta luodaan kaupungin paperinen opaskartta ja sitä käytetään julkisessa opaskartta-palvelussa (https://kartta.kokkola.fi). Saatavissa WMS-palveluna ja viranomaiskäyttöön tiedostolatauspalvelussa Atom-syötteen kautta.