From 1 - 10 / 28
  • This dataset contains the ship accidents in the Baltic Sea during the period 1989 to 2017. It is constructed from the annual data collected by HELCOM Contracting Parties on ship accidents in the Baltic Sea. The accident data has been compiled by the HELCOM Secretariat. According to the decision of the HELCOM SEA 2/2001 shipping accident data compilation will include only so called conventional ships according to the Regulation 5, Annex I of MARPOL 73/78 - any oil tanker of 150 GT and above and any other ships of 400 GT and above which are engaged in voyages to ports or offshore terminals under the jurisdiction of other Parties to the Convention. According to the agreed procedure all accidents (including but not limited to grounding, collision with other vessel or contact with fixed structures (offshore installations, wrecks, etc.), disabled vessel (e.g. machinery and/or structure failure), fire, explosions, etc.), which took place in territorial seas or EEZ of the Contracting Party irrespectively if there was pollution or not, are reported. The dataset contains the following information: Country Year Latitude = Latitude (decimal degrees) Longitude = Longitude (decimal degrees) Cause_details = Details on the accident cause Offence = Offence against Rule Damage = Damage Assistance = assistance after the accident Pollution = Pollution (Yes/No) Date = Date (dd.mm.yyyy) Time = Time (hh:mm) Location = Location of the accidents (open sea / port approach / at port) Sh1_Categ = Ship 1 type (according to AIS category) Sh1_Type = Ship 1 more detail ship type category Sh1_Hull = Ship 1 hull construction Sh1Size_gt = Ship 1 GT Sh1Sizedwt = Ship 1 DWT Ship1Draug_m = Ship 1 draught in meters Sh2_Categ = Ship 2 type (according to AIS category) Sh2_Type = Ship 2 more detail ship type category Sh2_Hull = Ship 1 hull construction Sh2Size_gt = Ship 2 GT Sh2Sizedwt = Ship 2 DWT Ship2Draug_m = Ship 2 draught in meters Acc_type = Type of accidents Colli_type = Type of collisions Acc_Detail = More information on the accident Cause_Sh1 = Cause of accidents from ship 1 Cause_Sh2 = Cause of accidents from ship 2 HumanEleme = Reason of human error IceCondit = Ice conditions CrewIceTra = Crew trained for ice conditions Pilot_Sh1 = Presence of pilot on ship 1 Pilot_Sh2 = Presence of pilot on ship 2 Pollu_m3 = Pollution in m3 Pollu_t = Pollution in t Pollu_type = Type of pollution RespAction = Response actions after the accidents Add_info = Additionnal information Ship1_name = Ship 1 identification Ship2_name = Ship 2 identification Cargo_type = cargo type ship 1 For more information about shipping accidents in the Baltic Sea, see the HELCOM annual reports: http://www.helcom.fi/action-areas/shipping/publications/

  • Tampereen kantakaupungin ilmakuva vuodelta 2018. Aineisto on värillisistä digitaalisista ilmakuvista orto-oikaistu kuva-aineisto. Kuvaus kattaa Tampereen kantakaupungin alueen, sekä osittain ympäryskuntia Pirkkalaa ja Nokiaa. Ilmakuva on rasterikartta. Maastoresoluutio on 10.0 senttimetriä. Aineisto saatu Blom-karttapalvelujärjestelmästä (Copyright © 2018 BLOM) ja tallennettu kaupungin Geoserverille. Aineisto on saatavilla sekä ETRS-GK24 (EPSG:3878), että TM35FIN (EPSG:3067) tasokoordinaattijärjestelmissä. ETRS-GK24 on kuvauksen alkuperäinen koordinaatisto. Aineisto on julkisesti katseltavissa Tampereen karttapalvelussa (https://kartat.tampere.fi/oskari/ ) ja on käytettävissä WMS, sekä WMTS-rajapintapalveluista. AINEISTOSTA VASTAAVA TAHO: Tampereen kaupunki, Paikkatietoyksikkö

  • Aineisto koostuu keskusta-alue ja kaupan alue rajauksista. Rajaukset perustuvat 250 m x 250 m tilastoruutuihin. Molemmat aluerajaukset ovat valtakunnallisesti yhdenmukaisia. Keskusta-alueet ovat alueita, joissa sijaitsee ympäröivää aluetta selkeästi tiiviimmin palveluiden työpaikkoja, vähittäiskaupan työpaikkoja sekä väestöä.Lisäksi keskusta-alueen tulee olla palveluiltaan monipuolinen, eli siellä tulee sijaita useita erityyppisiä julkisia ja yksityisiä palveluja. Keskusta-alueet myös luokitellaan sijainnin ja koon perusteella, jolloin voidaan erottaa ydinkeskustat alakeskuksista. Kaupan alueet on rajattu keskusta-alueiden ulkopuolelta. Kaupan alue on määritetty lähellä toisiaan sijaitsevien kauppojen muodostamaksi toiminnalliseksi alueeksi, jossa kauppojen asiakkailla voi olla mahdollisuus käyttää samaa pysäköintialuetta tai joukkoliikenneyhteyttä ja liikkua kaupasta toiseen jalkaisin. Alueet on luokiteltu sen mukaan, mikä on alueen koko ja sijainti suhteessa keskusta-alueisiin. Aineisto kuuluu SYKEn avoimiin aineistoihin (CC BY 4.0). Keskusta-alueista on saatavilla vuosien 2010 ja 2015 versiot. 2015 alkaen aineisto on saatavilla kahden vuoden välein. Tietyn vuoden aineiston valmistuu aina noin kahden vuoden viiveellä. Kaupan alueet ovat saatavilla vuosille 2012 ja 2017 ja 2017 alkaen aineisto on saatavilla kahden vuoden välein. Käyttötarkoitus: Maankäytön suunnittelun tueksi. Lisätietoja: https://geoportal.ymparisto.fi/meta/julkinen/dokumentit/KeskustaKaupanAlueet.pdf https://helda.helsinki.fi/handle/10138/44971

  • Asemakaavaindeksi sisältää lainvoiman saaneiden hyväksyttyjen asemakaavojen aluerajat. Aineisto sisältää linkin pdf:än, jossa on kaavakartta ja -määräykset. Lisätietoja Taipalsaaren asemakaavoituksesta: https://www.taipalsaari.fi/fi/Palvelut/Asuminen-ja-rakentaminen/Kaavoitus-ja-maankaytto/Asemakaavat

  • Asemakaavaindeksi sisältää lainvoiman saaneiden hyväksyttyjen asemakaavojen aluerajat. Aineisto sisältää linkin pdf:än, jossa on kaavakartta ja -määräykset. Lisätietoja Savitaipaleen asemakaavoituksesta: https://www.savitaipale.fi/asuminen/kaavoitus

  • Tämä aineisto sisältää 6Aika: CircVol – Suurivolyymisten sivuvirtojen ja maamassojen hyödyntäminen kaupungeissa -hankkeessa kerättyä tietoa Varsinais-Suomen alueella syntyvistä uusiomateriaaleista, joilla on hyödyntämispotentiaalia maarakentamisessa. Aineiston tiedot on kerätty toimijoilta, joiden toiminnassa maarakentamiseen mahdollisesti kelpaavia uusiomateriaaleja syntyy. Toimijat, jotka ovat antaneet tietojaan julkaistavaksi, eivät ole sitoutuneet materiaalien hyödyntämiseen, eikä materiaalin saatavuutta tai olemassaoloa voida taata.

  • Porin kaupungin WMS-palvelu on WMS-rajapintapalvelu, jonka kautta on saatavilla seuraavat karttatasot opaskartta, ajantasa-asemakaava ja ilmakuva. Aineistoja hallinnoi Porin kaupunki. Palvelun käyttö on maksutonta eikä autentikointia eli tunnistautumista käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla.

  • Luonnonsuojelu- ja erämaa-alueet -aineisto sisältää valtion alueille luonnonsuojelulain nojalla lailla tai asetuksella perustetut luonnonsuojelualueet ja erämaalailla perustetut erämaa-alueet. Lisäksi aineisto sisältää yksityisalueille luonnonsuojelulain nojalla elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten (aiemmin lääninhallitusten) perustamat yksityiset luonnonsuojelualueet (YSA), määräaikaiset rauhoitusalueet (MRA), suojellut luontotyypit (LTA) ja erityisesti suojeltavien lajien esiintymispaikat (ERA). 1.9.2014 alkaen aineisto on tuotettu kokonaisuudessaan Metsähallituksen SATJ-järjestelmässä. Muutokset päivittyvät aineistoon joka yö, myös latauspaketteihin ja rajapintapalveluihin. Luonnonsuojelualueaineistosta on olemassa myös erillinen INSPIRE-tietotuote, joka päivitetään kahdesti vuodessa. Aineisto kuuluu SYKEn avoimiin aineistoihin (CC BY 4.0). Aineistosta on julkaistu INSPIRE-tietotuote. Käyttötarkoitus: Luonnonsuojelualueiden tiedon hallintaan. Lisätietoja: https://geoportal.ymparisto.fi/meta/julkinen/dokumentit/Luonnonsuojelujaeramaaalueet.pdf The nature protected areas and wilderness reserves dataset includes nationally designated protected areas established on state owned land in accordance with the Nature Conservation Act or Nature Conservation decree, and areas established on private lands with a decision from the local Centres for Economic Development, Transport and the Environment (ELY-Centres). The dataset includes also extensive wilderness areas which are maintained in natural state and are at least partially naturally managed. The data on reserves on State-owned lands is produced by Metsähallitus. Protected sites established on private lands are digitized in ELY-Centres (by the responsibility area for Environment and natural resources). This Syke’s dataset can be used according to open data license (CC BY 4.0). INSPIRE compatible dataset has been published.

  • Maakuntakaavayhdistelmässä esitetään yhdellä kartalla voimassa olevat maakuntakaavat. Suunnittelussa on käytetty SYKE:n, tieviranomaisten ja kuntien paikkatietoaineistoja, tutkimuksia sekä suunnitelmia. Aineistot on yhdistetty alkuperäisistä maakuntakaavaan käytetyistä vektoriaineistoista soveltuvaksi karttapalvelukäyttöön. Viralliset pdf-dokumentit löytyvät Keski-Suomen liiton sivuilta osoitteesta www.keskisuomi.fi. Aineisto soveltuu kunta- ja aluesuunnitteluun sekä kaavoitukseen. Aineisto sisältää Keski-Suomen maakuntakaavan aluevaraukset, osa-alueet, reitit, tiet ja radat, johtoverkon, kehittämisperiaatteet, joukkoliikenteen kehittämisperiaatteet sekä kohdemerkinnät. Tarkastelumittakaava on 1:250000. Resurssin tarjoaa Varsinais-Suomen paikkatietokeskus Lounaistieto. Karttapalvelussa käytetty symboliikka ei täysin vastaa paperikarttojen visualisointia. Vastuutahona toimii Keski-Suomen liitto (Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, kirjaamo@keskisuomi.fi).

  • Aineisto on koostettu Laitilan, Kustavin, Pyhärannan, Taivassalon ja Vehmaan asemakaavoista. Sopiva tarkastelumittakaava vaihtelee alueittain.