Creation year

2017

126 record(s)
 
Type of resources
Available actions
Topics
Keywords
Contact for the resource
Provided by
Years
Formats
Representation types
Update frequencies
Service types
Scale
Resolution
From 1 - 10 / 126
  • The Arctic SDI Gazetteer Service is a service that contains authoritative place names data from the arctic area. The service can be used for searching place names and performing reverse geocoding. The service contains about 2.87 million place name locations with about 3.15 million place names. It contains data from following sources: * Canada (Natural Resources Canada, updated: 02/2018) * Denmark (including Greenland) (SDFE, updated: 05/2017) * Finland (National Land Survey of Finland, updated: 04/2017) * GEBCO Undersea feature names gazetteer (updated: 04/2019) * Iceland (National Land Survey of Iceland, updated: 08/2017) * Norway (Norwegian Mapping Authority, updated: 08/2017) * Russia (Russian Mapping Agency, updated: 04/2019) * Sweden (Swedish National Mapping Agency, updated: 05/2017) * USA (US Geological Survey, updated: 05/2017)

  • Categories  

    Air traffic network-product is a link-knot routing dataset compliant with INSPIRE requirements. It includes f.ex. flight routes and aerodromes. Data shall not be used for operational flight activities or flight planning.

  • This dataset represents the density of all IMO registered ships operating in the Baltic Sea. Density is defined as the number of ships crossing a 1 x 1km grid cell. It is based on HELCOM AIS (Automatic Identification System) data. The HELCOM AIS network hosts all the AIS signals received by the Baltic Sea States since 2005. The AIS Explorer allows to compare density maps of different ship types per month: http://maps.helcom.fi/website/AISexplorer/ The data was processed to produce density maps and traffic statistics. All scripts are available in GitHub: https://github.com/helcomsecretariat. The production of these maps have been carried out 2016-2017 through the HELCOM project on the assessment of maritime activities in the Baltic Sea. The underlying AIS data processing work has been co-financed by EU projects Baltic Scope (2015-2017 EASME/EMFF/2014/1.2.1.5) and Baltic Lines (2016-2019, Interreg Baltic Sea Region). In addition, the Ministry of the Environment of Finland supported the work with a special contribution in view of the use of the results in the HOLAS II process.

  • This dataset contains borders of the HELCOM MPAs (former Baltic Sea Protected Areas (BSPAs). The dataset has been compiled from data submitted by HELCOM Contracting Parties. It includes the borders of designated HELCOM MPAs stored in the <a href="http://mpas.helcom.fi" target="_blank">HELCOM Marine Protected Areas database</a>. The designation is based on the HELCOM Recommendation 15/5 (1994). The dataset displays all designated or managed MPAs as officially reported to HELCOM by the respective Contracting State until in November 2018 (latest data update). The latest related HELCOM publication based on MPA related data is <a href="http://www.helcom.fi/Lists/Publications/BSEP148.pdf" target="_blank"> Ecological coherence assessment of the Marine Protected Area network in the Baltic. Balt. Sea Environ. Proc. No. 148 (HELCOM 2016)</a> The dataset contains the following information: MPA_ID: Unique ID of the MPA as used in HELCOM Marine Protected Areas database Name: Name of the MPA Country: Country where MPA is located Site_link: Direct link to site's fact sheet in the <a href="http://mpas.helcom.fi" target="_blank">HELCOM Marine Protected Areas database</a> where additional information is available MPA_status: Management status of the MPA Date_est: Establishment date of the MPA Year_est: Establishment year of the MPA

  • Aineisto kattaa Väyläviraston ylläpitämän maantieverkon. Tierekisteriin viedään pyörätieltä myös haarat, eli alle 20 m:n pätkät, jotka johtavat usein bussipysäkille, hautausmaalle tms. paikkaan.

  • Aineisto kattaa Väyläviraston ylläpitämän maantieverkon. Niiden osuuksien pituus, joilla näkemäpituus ylittää 150 metriä summataan yhteen tieosan puitteissa ja lasketaan montako prosenttia summa on tieosan koko pituudesta. Vastaavasti lasketaan 300 ja 460 metriä ylittävien näkemien prosenttiosuudet. Varsinaiset mittaustulokset löytyvät tietolajilta 113.

  • Aineisto kattaa Väyläviraston ylläpitämän maantieverkon. Tälle tietolajille inventoidaan levähdysalueiden varusteet. Wc:n varustelu, kunto ja tyhjennys sekä jäteastiat inventoidaan erikseen. Varusteita voidaan tarkastella joko yksittäin tai varusteryhmänä, jolle annetaan yhteinen, keskimääräinen kuntoluokka. Jokainen varustetyyppi kirjataan omana rivinä ao. levähdysalueen osoitteelle. Varusteista otetaan kuvat joko yksittäisinä varusteina tai ryhminä tarpeen mukaan. Varusteryhmässä olevat tulee olla samaa tyyppiä, esim. pöytäpenkkejä.

  • Aineisto kattaa Väyläviraston ylläpitämän maantieverkon. Portaista inventoidaan materiaali ja kunto. Portaat kuvataan.

  • Aineisto kattaa Väyläviraston ylläpitämän maantieverkon. Todetaan maastossa hirvistä varoittavien merkkien rajaamat tieosuudet tai hirviaidan olemassaolo.

  • Aineisto kattaa Väyläviraston ylläpitämän maantieverkon. Tieto rekisteröidään aina, kun 1-ajorataiselle tielle on molempien kaistojen tai 2-ajorataisella tiellä on kaistan leveydelle tehty uusi kulutuskerros tai kulutuskerroksen uusimista vuodella parilla lykkäävä korjaustoimenpide. Korjaustoimenpiteitä ovat urapaikkaus ja vauriopaikkaus. Yksittäisiin reikiin tai halkeamiin kohdistuvia paikkauksia ei huomioida. Ts. tierekisteriin viedään kaikki päällystystoimenpiteet sekä yhtenäiset, yli 100 metriä pitkät osuudet, jotka on korjaustoimenpiteen avulla saatettu hyvään kuntoon. Tierekisteriin viedään päällystetyypin, käytetyn työmenetelmän sekä materiaalin ominaisuuksien suhteen yhtenäiset osuudet. Kuitenkin lyhyt (alle 100 m) korjaustoimenpide (UP, UREM, VP), joka ei liity mihinkään pidempään kokonaisuuteen, jätetään rekisteröimättä.