From 1 - 10 / 21
  • KUVAUS Herkät vesistöt, joiden rajaus on luotu Viherkertoimen käyttöä varten. Aineisto perustuu hulevesiohjelmassa määritettyihin osavaluma-alueisiin, joiden avulla aineisto on rajattu. Näillä alueilla huleveden laadulliseen hallintaan on kiinnitettävä erityistä huomiota. Hulevesiohjelmaan liittyvän aineiston lisäksi rajausta on arvioitu asiantuntijoiden toimesta. Viherkerroinmenetelmä on ekologinen suunnittelutyökalu tonttien viherpinta-alan arviointiin. Viherkerroinmenetelmän avulla etsitään vaihtoehtoisia ratkaisutapoja kaupunkivihreän lisäämiseen sekä hulevesien hallintaan. KATTAVUUS; PÄIVITYS; LUOTETTAVUUS Aineisto on laadittu viherkertoimen käyttöön ja päivittyy tiedon tarkentuessa. YLLÄPITOSOVELLUS; KOORDINAATISTOJÄRJESTELMÄ; GEOMETRIA; SAATAVUUS; JULKISUUS Laadittu MapInfossa. Aineisto tallennetaan ETRS-GK24 (EPSG:3878) tasokoordinaattijärjestelmässä. Aluemuotoista tietoa. Aineisto on saatavilla WFS rajapinnalta, aineisto on tallennettu Oracle-tietokantaan. YHTEYSHLÖ Sanna Markkanen JULKISUUS Sisäisesti julkinen

  • Tampereen kaupungin liikennelaskentojen työkohdetietokanta. Tietokantaa käytetään uusien laskentojen aikatauluttamisessa ja vanhojen kohteiden historiatietona. Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-TM35FIN. Selite: seq_id = juokseva järjestysnumero sijanti = katu tai muu kohde, jossa laskenta suoritetaan. laskennan tyyppi = nopeusnäyttö (nopeusnäyttötaulukohde), videolaskenta (käsin tehtävä laskenta), ecocounter (automaattinen kevyen liikenteen laskenta) tai viacount (automaattilaskin) luokka = laskettavien liikkujien tyyppi (suojatie, ajoneuvo, jk+pp, latu, liipa (liikuntapalveluille tehtävät laskennat)) laskenta/mittaus alkoi = laskennan alkamispäivä laskentapäivä = laskentojen tulospäivä laskenta/mittaus paattyi = laskennan päättymispäivä tulokset jaksolta = laskentajakson pituus (tarvittava jakso määritellään tapauskohtaisesti) laite nro = käytetyn laskentalaitteen numero nopeusrajoitus = ajoneuvolaskennan aikana kohteessa voimassa ollut nopeusrajoitus taulun etaisyys keskelle = nopeusnäyttötaulujen tulosten käsittelyyn tarvittava taustatieto suunta in/saapuva = laskentalaitetta kohti tulevan liikenteen suunta suunta out/poistuva = laskentalaiteesta pois menevät liikenteen suunta tyon tila = uusi, kesken, valmis ja tietokannassa huom = laskennoissa huomioitavat asiat (tieto poistetaan sen käytyä tarpeettomaksi) yhteyshenkilo = henkilö/taho, jolle aineistot toimitetaan (tieto poistetaan aineistojen toimituksen jälkeen)

  • Tampereen kaupungin tavoitetilanteen pyöräilyverkko. Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-GK24FIN. Selite: id = juokseva id-numero vaylatyyppi = alkuperäinen sisältökenttä (poistuva) vaylan_tyyppi = väylän tyyppi (Erotettu JK/PP, Jalkakäytävä, Polku, Puistokäytävä, Pyöräkaista, Pyöräkatu, Pyörätie, Shared space, Yhdistetty JK/PP, Yhteys ajoradalla) toiminnallinen_luokka = väylän toiminnallinen luokka (Seudullinen pääreitti, Pääreitti, Aluereitti, Paikallisreitti, Jalkakäytävä, Ulkoilureitti seudullinen, Ulkoilureitti alueellinen ja Ulkoilureitti) kulkusuunta = tieto väylän yksi tai kaksisuuntaisuudesta talvella latuna = väylät, jotka kuuluvat talviaikana latuverkkoon muut_tiedot = sarake lisätiedoille

  • Tampereen kaupungin liikenne-ennuste vuodelle 2040 (ennuste julkaistu 2019). Tätä seudullista ennustetta käytetään mm. meluselvitysten lähtötietona, jos alueelle ei ole laadittu paikallista tarkennettua ennustetta. (Tarkennetut ennusteet on listattu sivustolla: http://www.infotripla.fi/tampere/materiaalipankki/doku.php ) Aineisto päivitetään noin parin vuoden välein. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-TM35FIN. Selite: id = väylänosan tunnustenumero inode = väylänosan alkupiste jnode = väylänosan loppupiste length = kuvatun väylän osan pituus kilometreinä (viralliset väyläpituudet saatavilla "Katuosa"-aineistosta) lanes = kaistojen määrä @ha = henkilöautojen määrä vuorokaudessa @pa = pakettiautojen määrä vuorokaudessa @ka = kuorma-autojen määrä vuorokaudessa @volah = aamupäivän huipputunnin liikennemäärä @volih = iltapäivän huipputunnin liikennemäärä @volvrk = keskimääräinen vuorokausiliikenne HUOM: Aineiston kaikki liikennemäärät ajosuuntakohtaisia. (kaksisuuntaisella kadulla 2 päällekkäistä viivaa)

  • Tampereen kaupungin sisäinen liikenteenrauhoittamisaloitteiden ja muiden liikennesuunnittelun rauhoittamiskohteiden käsittelytietokanta. Tietokantaan kerätään kaikkien kaupungille tulleiden rauhoittamisaloitteiden perustiedot, rauhoittamiskäsittelyn tulos ja jatkosuunnittelussa olevat kohteet. Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-GK24FIN. Selite: id: juokseva numero Asian tyyppi: selite mitä kautta asia on saapunut käsittelyyn (rauhoittamisaloite, 30km/h aluenopeusrajoitusmuutos, suojatieselvitys, valtuustoaloite) kohde: katu, jolla kohde sijaitsee aloite pvm: päivämäärä, jolloin asia on tullut ensimmäisen kerran käsittelyyn pvm_muut: mahdollisten saman kohteen tulleiden palautteiden päivämäärät asia_palaute: lyhyt kuvaus ongelmasta/parannustarpeesta vastaustilanne: tieto aloitteen tekijälle vastaamisesta muut_huomiot: avoin kenttä lisätiedoille/havainnoille rauhoittamispisteytys: rauhoittamiskäsittelyn tulos 0-35p, 90=käsittelyssä, 99=ei pisteytetä/käsitellään muulla tavoin jatkosuunnittelu: kohteeseen tehtävät toimenpiteet ja tietoja missä yhteydessä asia käsitellään suunnitelmanumero: salmistuneen suunnitelman numero kohteen rakentaminen: kohteen rakentamisen tilanne asian_tila: asian käsittelyn tila.

  • Sipoon yleiskaavan 2025 mukaisesti Talman aluetta on tarkoitus kehittää raideliikenteeseen tukeutuvana, toiminnoiltaan monipuolisena, noin 10 000-13 000 asukkaan taajamakeskuksena. Talman osayleiskaavatyö tarkentaa Sipoon yleiskaavaa 2025 Talman alueen osalta. Osayleiskaava on nimensä mukaisesti yleispiirteinen kaava, jossa esitetään tavoitellun kehityksen periaatteet ja osoitetaan tarpeelliset alueet yksityiskohtaisen kaavoituksen, muun suunnittelun, maankäytön sekä rakentamisen perustaksi. Talman osayleiskaavassa osoitetaan asemakaavoitettavaksi tarkoitetut alueet, kunkin alueen pääasiallinen käyttötarkoitus sekä liikenneverkon periaatteet. Talmaan laadittava osayleiskaava on luonteeltaan yleispiirteinen aluevarausosayleiskaava, jonka ensi sijaisena tavoitteena on ohjata asemakaavoitusta. Osayleiskaava ohjaa kuitenkin myös alueen muuta suunnittelua ja rakentamista. Osayleiskaava laaditaan oikeusvaikutteisena.

  • Tämä tietokanta sisältää kaikki Kaupunkiympäristön kehittäminen -yksikön hallinnoimat yleisillä alueilla sijaitsevat pelikentät sekä suurimman osan koulujen ja päiväkotien piha-alueilla sijaitsevista Tilakeskuksen hallinnoimista kentistä. Tietokanta ei sisällä sivistyspalveluiden peli- ja yleisurheilukenttiä. Tietokanta sisältää mm. ominaisuustiedot: pintamateriaali, kunnossapitokausi ja erityiskäyttö. Kunnossapitokaudet ovat kesä, talvi, kesä / talvi. Jos arvo talvi, niin kyseessä on luistinkenttä, joka ei ole kesällä pelikenttänä (lampi, käytävä tms.). Arvo kesä / talvi tarkoittaa talvella jäädytettäviä kenttiä. Ominaisuustieto erityiskäyttö sisältää tiedon voiko kentällä pelata jääkiekkoa (arvo JÄÄKIEKKO), jolloin kentällä on maalit. Aineistoa ylläpidetään Oracle-ympäristössä. Kaupunkiympäristön kehittämisen kenttien päivitys ja ylläpito jatkuvaa, Tilakeskuksen kenttiä ei päivitetä. Tietokannan geometria on alue. Aineiston koordinaattijärjestelmä on ETRS-GK24 (EPSG:3878). Saatavissa WFS- ja WMS-palveluna.

  • Tampereen kaupungin ajoneuvoliikenteen liikennemäärä- ja nopeusmittaustietokanta. Aineisto sisältää liikennemääriä vuodesta 2000 alkaen. Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-TM35FIN. Selite: id = juokseva järjestysnumero kunta = kuntanumero (Tampere = 837) kohde = katu/tie, jota liikennemäärät koskevat laskennan tyyppi = Automaattilaskin, Videolaskenta, Nopeusnäyttö paiva = laskentapäivämäärä aamuhuipputunti = liikennemäärä aamuhuipputunnin aikana iltahuipputunti = liikennemäärä iltapäivän huipputunnin aikana vuorokausiliikennemäärä = vuorokauden liikennemäärä raskaan_liik_osuus = raskaan liikenteen osuus prosentteina laskennan aikana (Jos saman vuorokauden aikana useita otoslaskentoja niin tulos on näiden keskiarvo) nopeusrajoitus = laskennan aikana voimassa ollut nopeusrajoitus vkesk_nopeus = nopeusmittauksien keskinopeus v85_nopeus = nopeus jonka 85 % ajoneuvoista alittaa tulos vanhentunut = laskentatulos vanhentunut tai kohteesta saatavilla uudempia tuloksia huom = lisätietoa laskennasta tai poikkeusolosuhteista

  • Karttatasolla (eli näkymässä) näytetään kaikki hyväksytyn asemakaavoitusohjelman mukaiset kohteet, jotka eivät vielä ole tulleet vireille. Mikäli kohde on vireillä, se ei näy tällä karttatasolla vaikka se sisältyisikin voimassa olevaan asemakaavoitusohjelmaan. Kohde poistuu karttatasolta kun se tulee vireille tai mikäli se ei ole tullut vireille mutta se jätetään pois asemakaavoitusohjelmasta. Karttatasolla näkyvien kohteiden varanto sisältyy ”kaavoitusohjelmassa olevien asemakaavojen varanto”-näkymän tilastoalueittain esitettäviin varantotietoihin. Aineistoa käytettäessä on huomioitava, että ennen asemakaavan hyväksymistä kerrosalaa koskevat tiedot ovat arvioita. Kaavoitusohjelmassa olevien kohteiden arvioitu varanto ei merkitse luovutettavissa olevaa tai välittömästi rakennettavissa olevaa varantoa. Aineistoa ylläpidetään Oracle-ympäristössä. Aineiston päivitys ja ylläpito on jatkuvaa. Karttataso (näkymä) päivittyy tasatunnein. Tietokannan geometria on alue. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-GK24 (EPSG:3878). Saatavissa WMS-/WFS-palveluna .

  • Tampereen kaupungin Asukas- ja yrityspysäköintilupa-alueet. Aineiston päivitys ja ylläpito jatkuvaa. Aineiston koordinaatistojärjestelmä on ETRS-GK24FIN. Selite: id = juokseva järjestysnumero pysakointialueen tunnus = Kirjaintunnus, jolla asukas- ja/tai yrityspysäköinti on kyseisellä alueella sallittu. Lisätietoa pysäköintiluvista: https://www.tampere.fi/liikenne-ja-kadut/pysakointi/pysakointiluvat.html